000 | 01859nam a22002777a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 2148 | ||
003 | koha_MIRAKIL | ||
005 | 20241212113827.0 | ||
008 | 241212| tu ||||e |||| 000 0 tur d | ||
020 | _a9786055227296 | ||
040 |
_aTR-IsTMV _btur _cTR-IsTMV |
||
041 | _atur | ||
082 |
_a949.6 _bKAN.G 2016 |
||
100 | _aKantar, Şefik | ||
245 | 0 |
_aGünümüzün diliyle Sarı Saltuk Baba (Babadağ/Sarı Saltuk Baba Türbesi) / _cŞefik Kantar. |
|
250 | _a6. Baskı | ||
260 |
_aİstanbul : _bUKİD, _c2016. |
||
300 |
_a110 sayfa ; _c20 cm. |
||
500 | _aSarı Saltuk Baba, sultanlar, devletler ve toplumlararası İlişkilerin oldukça girift hal aldığı, toplumların oradan ora- ya savrulduğu bir dönemde her sosyal, siyasî ve dinî hadiseyi şaşmaz bir terazide tartıp ayarlarcasına, yüzyıllar ötesine taşıyacak örnek bir karaktere büründürme hünerini göstermiş ender bir şahsiyet olmuştur. Basit bir Türkmen önderi görüntüsünün ardından, insanlığı etkileyen bir şahsiyetin çıkışı, tesadüflerle ve günümüzün komplo teorileri ile açıklanabilecek bir olgu değildir. Bunun temelinde, başka yerlerde de sıkça görebildiğimiz şekilde Mekke'den yayılan ışığın, Semerkand'da büründüğü orijinal kisveyle Balkanlara gelirken yüklendiği özel misyonun, alçakgönüllü derviş görünüş ve davranışlarının neticesinde nasıl bir tesir icra edebileceği gerçeği yatmaktadır. Sarı Saltuk Baba gerçeği, içten, samimi, adanmış duygularla hareket edildiğinde idealist kişi ve toplulukların nasıl bir tarihî fonksiyona sahip olduklarının örnek bir yansımasıdır. | ||
650 | _aManevi önder Sarı Saltuk biyografi | ||
650 | _aDin | ||
650 | _aİslam Dini | ||
650 | _aTasavvuf ve tarikatlar | ||
900 |
_bHacer PERGEL _aHacer PERGEL |
||
942 |
_2ddc _cBK |
||
999 |
_c5811 _d5811 |