000 02108nam a22002897a 4500
003 KOHA_mirakil
005 20241002132421.0
008 241002b tu ||||| |||| 00| 0 tur d
020 _a9786059969420
040 _aTR-IsTMV
_btur
_cTR-IsTMV
041 _atur
082 _a370.19
_bAYD.E 2021
100 1 _aAydoğan, İsmail
_950428
245 1 0 _aEğitim ve paradigma /
_cİsmail Aydoğan.
250 _a3. Baskı
260 _aAnkara :
_bHarf Yayınları,
_c2021.
300 _a224 sayfa ;
_c21 cm.
490 0 _aHarf Yayınları
_v103
490 0 _aAkademik
_v12
490 0 _aEğitim
_v1
500 _aArka Kapak: Öğretmenler, öğrenciler ve yöneticiler kendine ait olmayan bir resmin pazılını yapmaya çalışmaktadır. Öğretmenler, amaçsız öğretmeler gerçekleştirmekte; öğrenciler amaçsız öğrenmeler gerçekleştirmekte; yöneticiler de amaçsız yönetimler gerçekleştirmektedir. Amaçsızlık kadar insanı yiyip bitiren bir şey yoktur.” Elbette ki, bu amaçsızlık, ne öğrencinin, ne öğretmenin ne de yöneticinin suçudur. Bu durum eğitimin kimliksizliğindendir.” Eğitime bir kimlik kazandırılmalıdır. Bu kimlik, kendi öz değerlerine dönmekle mümkün olacaktır. Beslenme kaynağı kendi öz değerleri olan bir eğitim sistemi hem yetiştirdiklerine hem de kurumsal yapısına kişilik ve karakter kazandıracaktır.” Türkiye, kadim bir geleneğin devamı olarak, eğitim sisteminde özgün olabilir. Ne çağcıl gelişmelere kapılıp gitmek, ne de onlara yüz çevirmek, kadim geleneğimizin düsturu değildir. Bir pergel metaforu ile bir ucu kendi geleneğinde sabit, diğer ucuyla etrafı inceleyen, anlatan, öğreten bir eğitim sistemi kurabiliriz. Böylece bu sistemde öğrenci bir kimlik kazanır ve özgün olur; öğretmen, insanı ve hayatı gelenek paradigmasına göre kurgular; yönetici sadece yasalarla değil, vicdanla ve gönülle de okulu yönetir.”
504 _aKaynakça vardır.
650 0 _aEğitim
650 0 _aEğitim Sosyolojisi
650 0 _aEğitimin toplumsal yönleri
942 _2ddc
_cBK
999 _c5724
_d5724
900 _aHacer PERGEL
_bHacer PERGEL