000 | 03355nam a22003377a 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | KOHA_mirakil | ||
005 | 20240806145741.0 | ||
008 | 240614b tu ||||| |||| 00| 0 tur d | ||
020 | _a9786259906461 | ||
040 |
_aTR-IsTMV _btur _cTR-IsTMV |
||
041 | _atur | ||
082 |
_bDİJ.M 2023 _a303.482 |
||
245 | 1 | 0 |
_aDijitalleşmenin medyada nefret söylemini etkisi / _ceditör : Yusuf Özkır. ; hazırlayanlar : Bengül Güngörmez Akosman, Yusuf Ziya Gökçek, Eyüp Al, Sertaç Timur Demir, Mesut Bostan. |
250 | _a1. Baskı | ||
260 |
_aİstanbul _bTürkiye Araştırmaları Vakfı _c2023 _e _f _g |
||
300 |
_a197 sayfa : _bfotoğraf ; _c24 cm. |
||
490 | 0 |
_aTürkiye Araştırmaları Vakfı Yayınları _v12 |
|
500 | _aBu çalışma altı bölümden oluşmakta ve farklı başlıklarda dijitalleşmenin nefret söylemine etkisi irdelenmektedir. Özellikle Ekşi Sözlük ve Twitter bağlamında yapılan nefret söylemi incelemesinde dijitalleşmenin nefret söylemini çoğalttığını, kitleselleştirdiğini ve ona geniş bir alan açtığı görülmektedir. İki platform- dan elde edilen veriler Türkiye'de yoğun şekilde muhafazakar-dindar toplum kesimlerine ve siyasi tercihlerine yönelik bir nefret dilinin buralarda kullanıldığını, ötekileştirme, aşağılama, hakaret etme ve şeytanlaştırma yaklaşımlarının yaygın olduğunu göstermektedir. İnanç temelli ayrımcılığın bir yansıması olarak bu platformlarda İslam karşıtlığı ile bütünleşmiş içerikler bulunmaktadır. Benzer şekilde etnik temelli ayrımcı yaklaşımların bu platformlarda Türkler, Kürtler ve Araplar için de yoğun şekilde üretildiği görülmektedir. Türkiye bir mekân olarak nefret söylemine tabi tutulmakta ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a yönelik nefret söylemine sahip içeriklerde yoğunlaşma olduğu görülmektedir. Erdoğan'a yönelik nefret söyleminde neredeyse tüm nefret söylemi çalışmalarında yer verilen kategorilere girecek şekilde içerik üretilmektedir. Çarpıtma-yalan, şeytanlaştırma, hakaret-aşağılama, şiddete teşvik, indirgeme-basitleştirme ve abartma-genelleme kapsamında nefret söylemleri Cumhurbaşkanı Erdoğan'a yöneltilmektedir. Ayrıca çalışmadaki beşinci bölümde Türkiye'de dindar-muhafazakar-sağ-milliyetçi kesimlerin modernleşmenin jakobenleşmesiyle birlikte nasıl öteki şeklinde konumlandırıldığına dair bir arka plan bilgisi verilmekte ve dijitalleşmeyle birlikte bunun geldiği aşama üze- rinde durulmaktadır. Dolayısıyla bu bağlamdaki nefret söylemine sahip içeriklerde hedef özne olarak kültürel bir karşıtlığın bulunduğu da görülmektedir. Bu tablo, dijital mecraların nefret söylemi üzerinden kutuplaştırıcı bir boyutu olduğuna işaret etmektedir. | ||
650 | 0 | _aToplumsal değişim | |
650 | 0 | _aKültürler arasındaki temaslar | |
650 | 0 | _aToplumsal etkileşim | |
650 | 0 | _aSosyoloji ve antropoloji | |
700 | 1 |
_aÖzkır, Yusuf _eeditör |
|
700 | 1 |
_aGüngörmez Akosman, Bengül _eyazar |
|
700 | 1 |
_aGökçek, Yusuf Ziya _eyazar |
|
700 | 1 |
_aAl, Eyüp _eyazar |
|
700 | 1 |
_aDemir, Sertaç Timur _eyazar |
|
700 | 1 |
_aBostan, Mesut _eyazar |
|
900 |
_aHacer Pergel _bMehmet Faruk Akgül |
||
942 |
_2ddc _cBK |
||
999 |
_c5272 _d5272 |