000 02012nam a22002297a 4500
003 KOHA_mirakil
005 20240806145724.0
008 240313b tu ||||| |||| 00| 0 tur d
020 _a9786057081957
040 _aTR-IsTMV
_btur
_cTR-IsTMV
041 _atur
082 _a791.43
_bNAM.A 2022
100 1 _aNamaz, Yunus
_936328
245 1 0 _aAfrika sineması : ousmane sembene filmografisine giriş /
260 _aAnkara
_bAfrika Vakfı Yayınları
_c2022
_e
_f
_g
300 _a197 [1] sayfa :
_bfotoğraf ;
_c21 cm.
490 0 _aAfrika Vakfı Yayınları
_v6
500 _aBirçok kıtada olduğu gibi Afrika’da da sinemanın gelişimi, bu sanatın doğuşuna kadar dayanır. Ancak Afrika’da 1960’lı yıllara değin varlığını sürdürmüş emperyalist ve kolonyalist uygulamalar ideolojik bir araç olarak bu sanatsal formun nasıl kullanılabileceğine daha fazla odaklanır. 1950’li yıllardan sonra Sahra Altı Afrika’da öne çıkan Senegalli yönetmenler bir yandan kolonyalist sinemayla ve onun doğurduğu sorunlarla mücadele etmişler, bir yandan da Afrika’ya özgü sinemanın dilinin ve imkânlarının ne olduğunu tartışmışlardır. Ousmane (Osman) Sembene de bu tartışmaya müdahil olarak Afrika’nın etnografik filmlerle tanıtılması sorunsalına ve oluşturulmaya çalışılan Afrikalı kimliğine eleştiriler getirir. Afrika sinemasının babası olarak kabul edilen ve edebi yönü güçlü olan Sembene, yarım asrı bulan sinema serüveninde hem sömürge öncesine hem de sömürge sonrasına odaklanarak sorunların altında yatan unsurların katmanlı yapılarına dikkat çeker. Bu eser, Sembene sinemasını ve Sahra Altı Afrika’da sinema çalışmalarını merkeze almaktadır. En nihayetinde Afrika sineması üzerine yapılan ilk çalışma olma özelliğini taşır.
700 1 _aMuhammed Talha Çalışkan
_eeditör
900 _aHacer Pergel
_bMehmet Faruk Akgül
942 _2ddc
_cBK
999 _c4551
_d4551