000 | 02139nam a22002297a 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | KOHA_mirakil | ||
005 | 20240806145702.0 | ||
008 | 231113b tu ||||| |||| 00| 0 tur d | ||
020 | _a9786053205975 | ||
040 |
_aTR-IsTMV _btur _cTR-IsTMV |
||
041 | _atur | ||
082 |
_a297.81 _bAHK.M 2017 |
||
245 | 1 | 0 |
_aAhlâk ve müeyyide : ahlâkın anlamı ve sınırı üzerine konuşmalar / _ceditör : Ömer Türker. |
250 | _a1. Baskı | ||
260 |
_aAnkara : _bNobel Yayınları _c2017. _e _f _g |
||
300 |
_aXIV, 226 sayfa ; _c19 cm. |
||
490 | 0 |
_aNobel Akademik Yayıncılık _v1690 |
|
520 | _aKlasik dünyada üretilmiş insan tasavvurlarının modern dönemdeki dönüşümünün en önemli sonuçlarından biri, insanın kendisine ilişkin beklenti ve umutlarını değiştirmesidir. Bu durum pek çok alanda olduğu gibi ahlâk alanında hem soru hiyerarşisini etkilemiş hem de yeni bir takım soruların sorulmasını gerektirmiştir. Bu bağlamda bilhassa son yarım yüzyılda insanın ahlâklı olmasının gerekçesi sorgulanır hâle gelmiş ve bir kısım akımlar, ahlâkı tamamen vicdanî bir durum olarak değerlendirmeye başlamıştır. Ahlâk tamamıyla bireyin vicdanıyla alakalı bir olgu olarak anlaşıldığı sürece bireyler arasındaki ilişki veya ahlâkın dışa bakan yönü, ahlâktan ziyade siyasetin bir sorunu olarak ele alınmak durumundadır. Bu takdirde ahlâksızlık kapsamında değerlendirilecek durumlar, hukukun alanına girdiği sürece bir müeyyideden bahsedilebilir. Fakat bu sonuç, esas itibariyle belirli bir insan ve toplum tasavvurunun uzantısı veya kaçınılmaz neticesi olduğundan farklı insan ve toplum tasavvurları açısından ele alınmayı gerektirir. Elinizdeki kitapta ahlâk ve müeyyide ilişkisini sorgulamak amacıyla 2015 yılı içerisinde İslam Ahlâk Düşüncesi Projesi içerisinde gerçekleştirilen “Ahlâkî Müeyyide Üzerine Konuşmalar” serisinde yapılan konferansların metinlerini bulacaksınız. (Tanıtım Bülteninden) | ||
700 | 1 |
_aTürker, Ömer _eeditör |
|
900 |
_aHacer Pergel _bMehmet Faruk Akgül |
||
942 |
_2ddc _cBK |
||
999 |
_c3788 _d3788 |