000 02437nam a22003137a 4500
003 KOHA_mirakil
005 20240806145656.0
008 231012b tu ||||| |||| 00| 0 tur d
020 _a9786054042586
040 _aTR-IsTMV
_btur
_cTR-IsTMV
041 _atur
082 _a297.751
_bKIR.V 2019
100 1 _aDîvâne Kırımî, Selim
_921068
245 1 0 _aVahdet-i vücûda dair âriflerin delili müşkillerin anahtarı : burhanü'l-arifin necatü'l-gafilin : miftahu müşkilati'l-arifin adabu tariki'l vasilin /
_cKırımlı Şeyh Selîm Dîvâne ; hazırlayanlar : Mustafa Tatcı, Halil Çelik.
246 _aÂriflerin delili müşkillerin anahtarı
250 _a2. Baskı
260 _aİstanbul :
_bH Yayınları
_c2019.
_e
_f
_g
300 _aVIII, 120 sayfa ;
_c20 cm.
490 0 _aH Yayınları
_v44
520 _aDizin vardır.
520 _aBibliyografya içerir.
520 _aSelîm Dîvane, XVIII. asırda yaşayan Kırımlı bir Türk mutasavvıfıdır. Gençlik yıllarında İstanbul'da medrese öğrenimi görmüş sonra Bosna'ya kadı olarak tayin edilmiştir. Bu vazifesi sırasında tasavvufa meylederek kadılığı bırakan mutasavvıf, Kesriye'ye gelip burada Kadiriyye'den bir mürşide bağlanarak tasavvuf eğitimini tamamlamıştır. Daha sonra mürşidi tarafından önce Üsküp'e, sonra Selanik'e bağlı Köprülü'ye gönderilerek irşad faaliyetlerini sürdürmüştür. Kaynaklardan öğrendiğimize göre Divane hayatının sonuna kadar Köprülü'de yaşamış ve burada vefat etmiştir (1757). Yazmış olduğu şiirlerinde Dîvane mahlasını kullanan mutasavvıf, şimdiki bilgilerimize göre iki önemli eser bırakmıştır: Bunlar "Burhanü'l-Arifin ve Necatü'l-Gafilin" ve "Miftahu Müşkilati'l-Arifîn ve Adabu Tariki'l-Vasilin" adlarıyla kaleme alınmışlardır. Her iki eser de mensur ve manzum karışık olup tasavvuf düşüncesini ve bilhassa vahdet-i vücûd anlayışını ana hatlarıyla ortaya koymaktadır. Müellifin bu iki eserde ısrarla vurguladığı en önemli konu tasavvufta yanlış anlaşılan hususlarla mutasavvıf geçinen bazı kişilerin yanlış anlaşılmalara sebep olan düşüncelerini tashîh etmektir.
650 0 _aKadirilik
650 0 _aTarikâtlar
700 1 _aTatçı, Mustafa
_ehazırlayan
700 1 _aÇelik, Halil
_ehazırlayan
900 _aHacer Pergel
_bMehmet Faruk Akgül
942 _2ddc
_cBK
999 _c3500
_d3500