000 02278nam a22002777a 4500
003 KOHA_mirakil
005 20240806145655.0
008 231012b tu ||||| |||| 00| 0 tur d
020 _a9786057670007
040 _aTR-IsTMV
_btur
_cTR-IsTMV
041 _atur
082 _a297.792
_bTAT.B 2019
082 _a819.12
_bTAT.B 2019
100 1 _aTatcı, Mustafa
_921038
245 1 0 _aBursalı Âşık Yunus : Yunus Emre'nin gönül çocuğu /
_cMustafa Tatcı.
250 _a1. Baskı
260 _aİstanbul :
_bH Yayınları
_c2019.
_e
_f
_g
300 _a286 sayfa :
_bfotoğraf ;
_c21 cm.
490 0 _aH Yayınları
_v155
520 _aDizin vardır.
520 _aKaynakça vardır.
520 _aSalikin matlubu Hu'dur arifin irfanı Hu Aşıkın ma‘şuku Hu'dur talibin seyranı Hu Sırrı can ehline sordum dedi Hu'dur la-mekan La-mekan ehline sordum la-mekanın kanı Hu Yunus Emre okulunun ilk ve önemli şairlerinden olan “Âşık Yûnus” muhtemelen 15. asırda Bursa’da yaşayan Emîr Sultan’a mensup Kübrevî dervişlerinden biridir. Yûnus Emre ilâhîsi olarak bilinen ve bestelenen birçok şiir, bu ikinci Yûnus’a aittir. Âşık Yûnus’un dışında aynı mahlası kullanan başka şairler de olabilir. Onlar şimdilik bizim mechûlümüzdür. Âşık Yûnus’un kimliği tam olarak bilinmemektedir. Mustafa Tatcı’nın Yûnus Emre’yle ilgili araştırmaları sırasında taradığı cönk, mecmûa, dîvân ve diğer kaynaklardaki şiirlerin tasnifi neticesinde ortaya çıkan bu eserdeki şiirler, “Bizim Yûnus”a değil, Âşık Yûnus ve diğer Yûnus mahlaslı şâirlere aittir. “Dertli ne ağlayıp gezersin burda”, “Benim adım dertli dolap”, “Sordum sarı çiçeğe”, “Yemen illerinde Veysel Karani”, “Göçtü kervan kaldık dağlar başında”, “Âlemler nura gark oldu”, “Her kaçan anarsam seni” gibi herkesçe malum olan şiirler bunlardan bazılarıdır. Muhakkak ki bu şiirlerin hangi Yûnus’a ait olduğuna dâir elimizde kesin kıstaslar yoktur. Fakat her hâlükârda Bursa’da 15. asırda “Âşık Yûnus” mahlasıyla şiirler yazan mutasavvıf bir şair vardır.
650 0 _aTasavvuf şiiri
900 _aHacer Pergel
_bMehmet Faruk Akgül
942 _2ddc
_cBK
999 _c3496
_d3496