000 | 01622nam a22002417a 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | KOHA_mirakil | ||
005 | 20240806145655.0 | ||
008 | 231011b tu ||||| |||| 00| 0 tur d | ||
020 | _a9786055309275 | ||
040 |
_aTR-IsTMV _btur _cTR-IsTMV |
||
041 | _atur | ||
082 |
_a160 _bÇAP.A 2016 |
||
100 | 1 |
_aÇapak, İbrahim _921445 |
|
245 | 1 | 0 |
_aAna hatlarıyla mantık / _cİbrahim Çapak ; yayına hazırlayan: Mahmut Zengin. |
250 | _a4. Baskı | ||
260 |
_aİstanbul : _bEnsar Neşriyat _c2016. _e _f _g |
||
300 |
_a288 sayfa ; _bşekil _c21 cm. |
||
490 | 0 |
_aTemel Kültür Dizisi _v16 |
|
520 | _aKaynakça bölümü sonlarındadır. | ||
520 | _aİslam dünyasının ilk filozofu olarak bilinen Kindi Aristoteles'in mantık eserleriyle ilgili bir takım çalışmalar yapmakla beraber asıl mantık çalışmaları Muallimi Sani olarak isimlendirilen Farabi ile başlamıştır. Farabi'den sonra İslam dünyasının yetiştirdiği en önemli mantıkçı İbn Sina olmuştur. Hem Farabi hem de İbn Sina Aristoteles'in eserlerini son derece iyi bir şekilde incelemiş onlarla ilgili şerhler yazmış bağımsız ve özgün eserler ortaya koymuşlardır. Müslüman filozoflar Mantık ilmini ele alırken İslami inançları da göz önünde bulundurmuşlardır. Örneğin meşhur filozof Gazali Kıstasu'l mustakim adlı eserinde kıyasın vahiy kaynaklı olduğuna dikkat çekerek kıyasın çeşitlerine ayetlerden örnekler vermektedir. Yine İbn Hazm kelam ve fıkıhla ilgili çeşitli mantık örneklerine dikkat çekmektedir. | ||
900 |
_aHacer Pergel _bMehmet Faruk Akgül |
||
942 |
_2ddc _cBK |
||
999 |
_c3460 _d3460 |