000 | 01722nam a22002417a 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | KOHA_mirakil | ||
005 | 20240806145654.0 | ||
008 | 231010b tu ||||| |||| 00| 0 tur d | ||
020 | _a9789944704045 | ||
040 |
_aTR-IsTMV _btur _cTR-IsTMV |
||
041 | _atur | ||
082 |
_a297.7 _bSEC.T 2017 |
||
100 | 1 |
_aSeccadi, Seyyid Cafer _920876 |
|
245 | 1 | 0 |
_aTasavvuf ve irfan terimleri sözlüğü / _cSeyyid Cafer Seccadi ; çeviren : Hakkı Uygur. |
250 | _a1. Baskı | ||
260 |
_aİstanbul : _bEnsar Neşriyat _c2017. _e _f _g |
||
300 |
_a536 sayfa ; _c24 cm. |
||
520 | _aKaynakça vardır. | ||
520 | _aSufinin vecd ve hâl sebebiyle söylediği veya büyük şeyhlerin müritlerine nasihat vermek amacıyla kullandıkları kelime ve ibareler sürekli kullanım ve tekrar nedeniyle zamanla ıstılahî anlam kazanmışlardır. Bazen de sufimeşrep şairlerin istiare, kinaye ve mecaz olarak istifade ettikleri sözler sembolik bir anlam kazanmış ve daha sonra ıstılah olarak yaygınlaşmışlardır. Bu terimlerin ilk kez nerede ve ne zaman ortaya çıktığını söylemek oldukça zordur. Ancak sufilerin sözlerinde ve eserlerinde yer alan bazı terimlerin Kur'ân-ı Kerim´den, hadis-i şeriflerden ve din büyüklerinin sözlerinden alındığına şüphe yoktur. Tasavvuf Sözlüğü belirli bir hal ve bir düşünce külliyatı oluşturmuş bulunan Tasavvufun özellikle İslam tarihi içerisinde hangi noktada olduğunu görmemiz açısından önemlidir. Çünkü insan düşüncenin derinliğini ve genişliğini, kendine has kavramlarının varlığı ve çokluğuyla bilebilir. | ||
700 | 1 |
_aUygur, Hakkı _eçeviren |
|
900 |
_aHacer Pergel _bMehmet Faruk Akgül |
||
942 |
_2ddc _cDIC |
||
999 |
_c3443 _d3443 |