000 01938nam a22002417a 4500
003 KOHA_mirakil
005 20240806145652.0
008 231003b tu ||||| |||| 00| 0 tur d
020 _a9789759951139
040 _aTR-IsTMV
_btur
_cTR-IsTMV
041 _atur
082 _a320.01
_bÇİÇ.K 2008
100 1 _aÇiçek, Hasan
_920254
245 1 0 _aKarl Jaspers'in Siyaset Felsefesi /
_cHasan Çiçek.
250 _a1. Baskı
260 _aİstanbul :
_bDergah Yayınları
_c2008.
_e
_f
_g
300 _a301 sayfa ;
_c20 cm.
490 0 _aDergah yayınları
_v389
520 _aKitapta dizin ve kaynakça vardır.
520 _aNapolyon'un "politika kaderimizdir" sözünden hareket edilerek, insanlık tarihine bakıldığında, gerçekten de politikanın insanlık tarihini belirleyici bir niteliğe sahip olduğu görülür. Bunun teorik arka planına, yani siyaset üzerine düşünceler tarihine bir göz atıldığında da aynı durumla karşılaşılır ve Batı felsefe tarihinin başlangıç noktası sayılan Yunan düşüncesinin, M. Ö. 5. yüzyılda siyaset üzerine yoğunlaşmasından günümüze kadar, filozofların da siyasete ilgisiz kalmadıkları anlaşılır. Siyasete ilgisi olan bu düşünürlerden biri de çağdaş Alman filozof Karl Jaspers'tir. Karl Jaspers, 20. yüzyıla damgasını vuran, özellikle edebi sanat eserleriyle ününü bütün dünyaya yaymayı başarmış bir felsefi anlayış olan egzistansiyalizmin sayılı temsilcilerinden biridir. Jaspers'in "felsefe yolda olmaktır" özdeyişinin kendi hayatında da bir anlam kazandığını görmekteyiz. Çünkü tıpla başladığı mesleki hayatında, psikiyatriden psikolojiye, psikolojiden felsefeye geçiş yapmıştır. Zaten o, geleneksel felsefenin didaktik tarzının öncelediği bilimsel anlayışı öne çıkaran veya meşrulaştıran yaklaşımı yeterli bulmaz
900 _aHacer Pergel
_bMehmet Faruk Akgül
942 _2ddc
_cBK
999 _c3334
_d3334