000 | 02202nam a22003977a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 698 | ||
003 | koha_MIRAKIL | ||
005 | 20240806145544.0 | ||
008 | 210524| tu ||||e |||| 001 0 tur d | ||
020 | _a9756988344 | ||
020 | _a9799758988340 | ||
040 |
_aTR-IsTMV _btur _cTR-IsTMV |
||
041 | _atur | ||
082 |
_a921 _bŞER 2005 |
||
100 | _aRahnema, Ali | ||
245 | 0 |
_aMüslüman ütopyacı / _cAli Rahnema ; Türkçesi : İhsan Toker. |
|
250 | _a1. Baskı | ||
260 |
_aAnkara : _bHece Yayınları, _c2005. _e _f _g |
||
300 |
_a656 sayfa ; _c21 cm. |
||
490 | 0 |
_aHece Yayınları _v127 |
|
490 | 0 |
_aBiyografi _v2 |
|
500 | _aŞeriati, içinde yaşadığı dönemin insanıydı. O, zamanının ruh halini, şartlarını, sorunlarını, acılarını ve anlaşılabilir çözümlerini yansıtıyordu. Söylemini ve siyasi-dini çözümlerinin bugüne uygunluk derecesi, insanların maddi ve zihni şartlarını değiştirme derecesine, onları yöneten kurumlara ve uluslararası güç dengelerine bağlıdır. Şeriati'nin metodolojisi, onun söyleminde çok önemli bir rol oynamıştır. Maniheistlerin felsefi geleneği içerisinde Şeriati, tüm konuları tahlil ettiği ikili bir görüşe sahipti. Yaratıcı ile şeriati'nin modellerin dışındaki tüm kavram, nesne, sözcük ve olgular çatallı ve zıt bir varoluşa sahiptir. Bir kötü ve şeytani görünüm, birlikte varolan iyi ve ilahinin karşısına çıkıp meydan okuyordu. Şeriati, doğuştan bir diyalektikçi idi. Onun, birey, toplum, devlet, ekonomi, tarih, din ve özellikle de Şiilikteki ikiliği tahlili metodolojik tatbikinin bir sonucudur. | ||
504 | _aBibliyografya var. | ||
650 | 0 | 0 | _aBiyografi -- Biography |
650 | 0 | 0 | _aİslam -- Islam |
650 | 0 | 0 | _aİslam Dini -- Islamic Religion |
650 | 0 | 0 | _aŞeriat -- Sharia |
650 | 0 | 0 | _aMüslüman kişiler -- Muslim persons |
650 | 0 | 0 | _aİran -- Iranian |
650 | 0 | 0 | _aFelsefeciler -- Philosophers |
650 | 0 | 0 | _aİslami Yenilenme -- Islamic Renewal |
650 | 0 | 0 |
_aŞeriati, Ali, 1933-1977 _xBiyografi |
700 |
_aToker, İhsan _eçeviren |
||
900 | _bMehmet Faruk Akgül | ||
942 |
_2ddc _cBK |
||
999 |
_c170 _d170 |