Amazon kapak resmi
Amazon.com'dan alınan resim

Batı düşüncesi : felsefî temeller / Kasım Küçükalp, Ahmet Cevizci.

Yazar: Katkıda bulunan(lar):Materyal türü: MetinMetinDil: Türkçe Seri kaydı: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları ; 650 | İSAM Yayınları ; 62 | Temel kültür dizisi ; 15Yayın ayrıntıları:İstanbul İSAM Yayınları 2019 Baskı: 6. BaskıTanım: 252 sayfa ; 20 cmISBN:
  • 9789753899154
Konu(lar): DDC sınıflandırma:
  • 190 KÜÇ.B 2019
Genel Not:
Genel olarak batı düşüncesinin mahiyetine ve tarihî sürecine odaklanan bu çalışmada "batı düşüncesi" terimi, batıya has olması bakımından diğerlerinden ayrılan bir düşünce geleneğine gönderme yapmaktadır. burada söz konusu edilen "düşünce" terimi ise, genel olarak düşünmenin ne demek olduğundan ziyade, çoğunlukla "felsefe" ile özdeşleşmiş bir düşünce tarzına yani batılı anlamda felsefe yapma veya düşünme tarzına işaret etmektedir. bu kitapta, "klasik", "modern" ve "çağdaş" ayırımlarına bağlı olarak, tarihî bir mahiyet arzeden batı düşüncesi tarzı, temel özellik ve farklılıkları ekseninde ele alınıp değerlendirilmeye çalışılmaktadır.
Bibliyografik Notlar:
Dizin ve kaynakça vardır.
Kaynakça: 245-252. ss.
Materyalin görüntülendiği liste(ler): Maarif Okumaları Kitaplığı
Yıldız derecelendirmeleri
    Ortalama derecelendirme: 0.0 (0 oy)
Mevcut
Materyal türü Geçerli Kütüphane Yer Numarası Durum İade tarihi Barkod
Kitap Kitap Türkiye Maarif Vakfı Eğitim İhtisas Kütüphanesi Genel Koleksiyon 190 KÜÇ.B Kullanılabilir 0004455

Genel olarak batı düşüncesinin mahiyetine ve tarihî sürecine odaklanan bu çalışmada "batı düşüncesi" terimi, batıya has olması bakımından diğerlerinden ayrılan bir düşünce geleneğine gönderme yapmaktadır. burada söz konusu edilen "düşünce" terimi ise, genel olarak düşünmenin ne demek olduğundan ziyade, çoğunlukla "felsefe" ile özdeşleşmiş bir düşünce tarzına yani batılı anlamda felsefe yapma veya düşünme tarzına işaret etmektedir. bu kitapta, "klasik", "modern" ve "çağdaş" ayırımlarına bağlı olarak, tarihî bir mahiyet arzeden batı düşüncesi tarzı, temel özellik ve farklılıkları ekseninde ele alınıp değerlendirilmeye çalışılmaktadır.

Dizin ve kaynakça vardır.

Kaynakça: 245-252. ss.