İslam, ekonomi ve toplum / Syed Nawab Haider Naqvi ; çeviren: Ozan Maraşlı ; yayına hazırlayan: Merve Akkuş Güvendi.
Materyal türü: MetinDil: Türkçe Seri kaydı: İktisat Yayınları ; 18 | İktisat Düşüncesi ; 4Yayın ayrıntıları:İstanbul : İktisat Yayınları 2018. Tanım: 192 sayfa ; 21 cmISBN:- 9786056790072
- 297.47 NAQ.İ 2018
Materyal türü | Geçerli Kütüphane | Yer Numarası | Durum | İade tarihi | Barkod | |
---|---|---|---|---|---|---|
Kitap | Türkiye Maarif Vakfı Eğitim İhtisas Kütüphanesi Genel Koleksiyon | 297.47 NAQ.İ (Rafa gözat(Aşağıda açılır)) | Kullanılabilir | 0002886 |
Türkiye Maarif Vakfı Eğitim İhtisas Kütüphanesi raflarına göz atılıyor, Raftaki konumu: Genel Koleksiyon Raf tarayıcısını kapatın(Raf tarayıcısını kapatır)
297.47 KHA.İ İslam iktisadına giriş / | 297.47 KÜÇ.T Tasavvuf ve tıp : selim kalbin fizyolojisi / | 297.47 MUK.İ İslam siyaset üslubu / | 297.47 NAQ.İ İslam, ekonomi ve toplum / | 297.47 OKU.İ İslami hareketin iktidar deneyimi : Tunus ve Mısır / | 297.47 ÖZT.İ İslâm tıp tarihi üzerine incelemeler / | 297.47 ŞEB.R Resmi dini söylemin eleştirisi / |
Kaynakça vardır.
İslam iktisadının orijinalliği -neoklasik, iktisat, Marksist iktisat, kurumsal iktisat ve diğer bütün iktisadi yaklaşımlardan ayrıldığı üzere- onun temelde kurduğu belirgin “dinî-ahlâki” bağlantılarında yatmaktadır. Ahlâkın insanın iktisadi davranışlarına yansıması gerektiği emri üzerinden ilerleyen Naqvi, İslam’ın ahlâki ilkelerin iktisadi davranışlarda etkili olması için çözümü aşikâr-olmayan ve indirgenemez bir aksiyom setine dönüştürülmesi gerektiğini belirtmektedir. Bu bağlamda kitap, İslam ahlâkına yönelik özünde sıra dışı bir bakış açısı sunmaktır.
Böyle bir bakış açısı Tevhid, denge (Adalet ve İhsan), özgür irade (İhtiyar) ve sorumluluk (Farz)’dan oluşan dört temel aksiyom ile temsil edilmektedir. Bu aksiyom setinin İslam iktisadı hakkında mantıksal çıkarımlar yapmak adına kullanılmak için yeterli niteliğe sahip olduğunu ve yapılan çıkarımların gerçek hayattaki Müslüman toplumlar bağlamında her zaman doğrulanabilir olmasa da yanlışlanabilir de olmayacağını savunmaktadır.